Fun Run over the Route 66 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu Fun Run over the Route 66 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu

Fun Run over the Route 66

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rina

02 Mei 2015 | Verenigde Staten, Kingman

Vandaag dus weer lekker vroeg uit de veren. Het is tenslotte geen vakantie.
(of toch …?)

We gaan vandaag naar het aan de fameuze Route 66 gelegen stadje Kingman. Dit stadje ontvangt tussen 11 en 14 uur zo’n 800 oldtimers, die gezamenlijk vanaf Seligman over die Route 66 naar Kingman rijden. Dit is de jaarlijkse Fun Run, die dit jaar gehouden wordt van 1 t/m 3 mei.

In Kingman worden de auto’s keurig aan weerszijden van een aantal straten opgesteld, zodat een deskundige jury deze kan beoordelen. Het publiek kan ondertussen de ene na de andere schoonheid bewonderen.

De eigenaren zitten op een plekje in de schaduw vlakbij, hun troeteldiertjes nauwlettend in de gaten te houden. Het zou eens kunnen dat iemand om in de auto te kijken op één van de deuren leunde ( … ). Een enkeling heeft daarom voor de zekerheid handdoeken over de rand van de deuren gelegd, opdat hun pareltjes niet met het zweet van de handen van gewone stervelingen in aanraking komt. Je weet het maar nooit.

Er trok een keur aan prachtige -al dan niet gerestaureerde- “jaren 66 voertuigen” aan ons voorbij. Zelf liepen we de straten met hun geparkeerde voertuigen twee keer af om maar niets te missen van al dat moois. Er hing een heerlijk relaxt sfeertje in Kingman-city. De mensen waren heel ontspannen en vriendelijk.

Natuurlijk kom je ook hier weer Nederlanders tegen. Een stel uit Eindhoven met twee jengels (irritant veel aandacht vragende kinderen), die toevallig met de huurcamper het stadje waren ingereden en niet wisten wat hen overkwam. Ook leuk, dus!

Tijdens één van onze pauzes kwam we twee overjarige dames tegen, die waren uitgedost als Miss Route 66 California en Miss Route 66. Beiden dus al behoorlijk over de houdbaarheidsdatum, maar wel errug vriendelijk. Miss Califonia vertelde ons dat zij “the representative was van the State of California”. Daar konden wij meteen overheen met de verklaring dat Bert “the representative was van the Netherlands”. Daar hadden de dames natuurlijk niet van terug en ze vonden het maar wat mooi to meet us.

Daar moest natuurlijk een fotoshoot van komen en Bert greep zijn kans om dit (ooit prachtige) vrouwelijk schoon aan een nader onderzoek te onderwerpen. Het werd een prachtreportage, die door de dames werd afgesloten met een mooie borstspeld van the Route 66, die aan ons allen werd uitgereikt.

Nadat we waren bijgekomen van de emoties vertrokken de meeste auto’s weer. Ook wij zochten onze auto op en reden terug naar Las Vegas. Onderweg natuurlijk weer lekker eten en nog wat boodschapjes doen voor de komende dagen.

Las Vegas was een gekkenhuis en we konden amper de parkeerplaats van het hotel bereiken. Dit kwam door de bokswedstrijd tussen Mayweather en Pacquiao. Mayweather heeft deze “wedstrijd van de eeuw” weten te winnen van zijn opponent. Voor de liefhebbers: Mayweather behield hiermee zijn ongeslagen status over 48 wedstrijden. Wij hadden er vrede mee.

Uiteindelijk bereikten we de parking via een sluipweg en konden we de auto kwijt. We kletsen nog even samen na op de kamer. Het was weer een prachtige dag. Groeten uit Las Vegas.

• 03 Mei 2015 - 15:36

De Tortelduiven:

Lees dat jullie je weer goed hebben vermaakt vandaag.
    Blijf vooral genieten.....en het reisverslag maken .....dan kunnen wij lekker meegenieten.
    Groet'n uit ons buitenverblijf te Assen.

• 03 Mei 2015 - 19:08

Jpals:

Fijn voor jullie een mooie dag.

Ik ben vanmorgen naar de kerk geweest,het was een mooie dienst.

Vanmiddag zijn Jaap en Jannie Hoeksema bij mij op de koffie geweest

Wij zijn weer helemaal bijgepraat.Vanaf vier uur vanmiddag de wedstrijd Pec Zwolle FC Groningen.

Het stadion tjok en tjokvol Gepraat Ge praat en nog eens gepraat

Uiteindelijk begint de wedstrijd pas om 6 uur.Om kwart voor zeven,nadriekwartier

.. stand.nul tegen nul.Ze maken elkaar niets Geen denderende westrijd.

De tweede helft gaat beginnen Ik hou jullie op de hoogte..

• 03 Mei 2015 - 20:15

Jpals:

Hallo Bedumers

Ik heb voor jullie een goed nagekomen bericht.

FC GRoningen heeft de bekerwedstrijd .met twee tegen nul van PEC Zwolle gewonnen.

Huilende supporters en voetballers bij PEC Zwolle

Uitbundige vreugde bij supporters en voetballers bij FC Groningen.

Twee prachtige voorzetten van Antonio en twee keer raak.

Ik heb toch nog kunnen genieten

Groetjes Pa.