dagtrip naar Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu dagtrip naar Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu

dagtrip naar Zion National Park

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rina

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Hurricane

Vanmorgen lekker vroeg op: om 07.00 uur om precies te zijn! We hebben vandaag namelijk 295 kilometer voor de boeg om in het prachtige Zion National Park te komen. Bijna alle bergen die hier liggen zijn helemaal rood van kleur. We hebben een drietal trails uitgezocht die we willen gaan lopen. Nadat we de auto tot aan de ingang van het park hebben kunnen krijgen, zagen we dat de parking bij het informatiecentrum al vol was. Gelukkig vertrok er net een auto vanaf de zijkant van de straat, zodat we toch een mooi plekje hadden bij de ingang van het park. We namen de voetgangersingang van het park en konden op vertoon van onze -al in Nederland aangeschafte- Annual Park Pass naar binnen. Een enthousiaste gastdame/controleur zette ons nog even op foto en we konden verder het park in. Meteen bij het informatiecentrum namen we de shuttlebus die ons over "The Zion Canyon Scenic Drive" het park in bracht en volgens planning stapten we uit bij de 4e stop: de Zion Lodge. Daar wandelden we de Lower Emeralds Pool Trail. Deze leidde naar een waterval die die naam eigenlijk niet verdiende. Het straaltje water dat naar beneden kwam leek meer op licht lekkende dakgoot tijdens een zwak regenbuitje. Volgens de verzamelde informatie konden we onder deze "waterval" doorlopen. Dat bleek te kloppen; je moest bijna springen om een druppel op te vangen. Vervolgens wandelden we via de trail verder door de prachtige natuur naar de volgende busstop met de naam "The Grotto". Daar namen we weer de shuttle om er op het eindpunt met de naam "Temple of Shinawave" weer uit te stappen. Daar wandelden we de "Riverside Walk", die ons (hoe toepasselijk) langs een rivier leidde. Deze rivier heette de Virgin River. Een prachtige wandeling waar we ook weer mooie foto's hebben gemaakt. Vervolgens stapten we weer op de shuttlebus die ons terugbracht naar de ingang van het park. Bij de auto gekomen reden we zelf nogmaals het park in en reden we een groot gedeelte van de Mount Carmel Highway. Deze prachtige slingerweg leidde ons door de meest prachtige landschappen van dit mooie park. Heel mooi om te doen. Tegen het eind van de middag werd het echt tijd om terug te gaan. De afstand van Las Vegas naar Zion National Park was vanmorgen zo'n 295 kilometer en dat zal terug nooit veel minder zijn! Onderweg nog heerlijk gegeten bij een westernrestaurant, annex souvernirshop waar Edwin en Bert in 2010 ook al op bezoek waren geweest. Daarna door richting Las Vegas, waar we uiteindelijk tegen 23.15 uur aankwamen. Het was een crime om de auto nog te kunnen parkeren, want men verwacht dit weekend zo'n miljoen ( !!! ) bezoekers in dit dorpje, vanwege een bokswedstrijd en motorraces. Uiteindelijk lukte het de auto ergens te parkeren op ruime afstand van het hotel. Die vinden we morgen wel weer terug. Dan gaan we namelijk naar Kingman, een stadje in de richting van de Grand Canyon, waar morgen de Fun Run wordt gehouden. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement van liefhebbers van jaren 60 auto's, die deze dag over de route 66 van Seligman naar Kingman rijden. Er zouden zo'n 800 deelnemers zijn, dus die stoet moeten we kunnen vinden in Kingman. Daarover morgen meer. Groeten uit Las Vegas.

• 02 Mei 2015 - 11:42

Harrie En Diana:

Leuk hoor. Kingman is leuk. Wat sneu dat je 300km rijd om een paar druppels te vinden.
    Geniet er van. Groeten vanaf de camping

• 02 Mei 2015 - 18:30

Pieter En Ciska:

Toch jammer, heb je zo een grote 'bak' tot je beschikking, ga je het hele park over lopen!

Groetjes, vanaf dezelfde camping Denk dat er dit weekend, net geen miljoen bezoekers komen...)

• 02 Mei 2015 - 21:00

Jpals:

Alle dagen beleven jullie wel wat nieuws.Een mooi verslag maar geen foto`s dit keer.

Ik heb ook vandaag weer jullieslager uit Bedum op de televisie gezien.Rolletjes vlees met oranje

kantjes.Kom maarop het idee.Vanmiddag 2 en een half uur in de zon gelegen.Fantastisch mooi weer.

Verder gaat hier alles goed.

Tot de volgende keer.

Paps