Grand Canyon en Sedona - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Sedona - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Sedona

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rina

10 Mei 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen was het ook hier natuurlijk moederdag voor onze kinderen en vooral voor Rina natuurlijk. Behalve een Whatsapp van Suzanne, kreeg ze van Edwin, Sandra, Erik en Suzanne twee toegangskaarten voor de theatershow van Cirque du Soleil voor maandagavond aanstaande, met de voorstelling The Beatles. Dat kwam goed binnen; ze vond het prachtig. Het was nog vroeg, maar haar dag kon al niet meer stuk.

Na het ontbijt en het inpakken van onze spullen, reden we naar het station van Williams. We waren ruim op tijd om een drietal cowby-schurken te aanschouwen die het snode plan hadden opgevat de trein naar de Grand Canyon te overvallen. De lokale sheriff wist het drietal tijdig uit te schakelen, zodat ook in Williams het recht zijn loop kreeg.

Met een gerust hart dus, reden we naar de Grand Canyon. Ja, correct: we zouden naar Sedona, omdat we gisteren al naar de Canyon waren geweest. Maar omdat het toen zo mistig was dat we amper onze eigen brillenglazen konden zien en het weer vandaag ronduit prachtig was, hebben we de plannen voor vandaag gewijzigd. Dus nogmaals naar de Grand Canyon gereden en daar kregen we geen spijt van. In volstrekt contrast met gisteren hadden we een prachtig uitzicht. We schoten dan ook diverse foto’s, voor we alsnog in de auto stapten naar Sedona. De wandeling van 12 km die we gisteren van plan waren te maken, schoot er dus alsnog bij in, maar we hebben (een deel van) de Grand Canyon goed kunnen zien.

Via Flagstaff reden we naar Sedona over een prachtig kronkelende weg. (ook leuk voor de motor bijvoorbeeld). Flagstaff zelf is een gezellig dorpje met een keur aan souvenirwinkels en andere handelswaar. We hebben bij een aantal mensen (onder wie een vrouw die er was geboren) geïnformeerd naar de “kronkelende bomen”, maar men keek ons glazig aan. “Nooit van gehoord” vertelde men. We hebben het er maar bij gelaten. Laat in de middag (want de tijd houd ook hier geen pauzes) vertrokken we naar Las Vegas, waar we tegen 23.00 uur weer op onze hotelkamers waren. Veel kilometers dus vandaag, maar een fijne inhaalslag. Groeten uit Las Vegas.

• 11 Mei 2015 - 09:55

Fred En Shirley:

Hé the Pals family.

Hartstikke leuk om iets van jullie te horen en jullie reisverhaal te lezen. Bedankt voor de mail.
    De " kronkelende" bomen heten Juniper trees en staan o.a. bij Bell Rock (Sedona).
    Wij zullen de bomen de groeten doen. Wij zien ze zelf binnenkort.
    Geniet nog even en dan een veilige trip naar huis.

Groetjes

Fred en Shirley

• 11 Mei 2015 - 19:24

Jpals:

Fijn voor jullie Het is dan toch eindelijk gelukt Om van de Grand Canyon te kunnen genieten

moet je dus wel veel geduld hebben.Jullie hebben de uitgaansdag.zoals ik heb begrepen

gewijzigd en dat is zoals ik begreep een goede keuze geweest.

Jullie hebben nu echt kunnen genieten van wat jullie zo graag wilden zien.

Vanuit Emmen weinig nieuws.Harrie en Diana en de kinderen allemaal weer veilig in

Nederland.Morgen dinsdag 12 mei haalt Harrie mij op voor een dagje op de camping.

We gaan fietsen Vandaag heb.ik 16 km gefiets op de electr.en 10 km op de home trainer.

Woensdag de 13 e mei komen jullie terug naar Nederland .Ik wens jullie alvast een hele

goede reis en welkom in Bedum.

Groetjes uit het warme 25 graden Celcius Emmen.