Death Valley - Reisverslag uit Badwater, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Badwater, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rina

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Badwater

Vandaag stond de Death Valley met o.a. Badwater op het programma. Eigenlijk gisteren al, maar we hadden gisteren “behoefte aan een dagje rust”, zodat we het programma van gisteren naar vandaag hebben verschoven. Dat is het leuke van het inplannen van je eigen vakantie.
Na een flinke rit die qua aantal kilometers best wel wat tegenviel kwamen we aan in Badwater. Op een bordje bij de flonders aan de rand van het “meer”, staat aangegeven dat het Badwater Basin zich op 85,5 meter beneden zeeniveau bevindt; het exacte laagste punt ligt echter niet op deze plek, maar enkele kilometers verder op de vlakte. Het is het laagste punt op het westelijk halfrond. En het was er warm; 36 graden Celsius, dus veel water mee. Nadat we het drooggevallen meer een stuk waren in gelopen, liepen we terug naar de auto.
We vervolgden onze weg over de Badwater Road (hoe bedenken ze zo’n naam) om af te slaan over de éénrichtingsweg de “Artists Drive”. Een werkelijk schitterende weg dwars door de bergen met fantastische uitzichten. We fotograferen er dus weer driftig op los.
Dan verder over Badwater Road naar de Golden Canyon. Hier is een wandelpad uitgezet dat dwars door smalle doorgangen in de bergen gaat. We wandelen een stuk door deze prachtige natuur en ja, we maken weer mooie foto’s.
Langs de Furnace Creek Inn rijden we naar Zabriskie’s Point, waar we grillig gevormde, kleurrijke rotsen in het woestijnlandschap hebben bewonderd. Met al dat wandelen hebben we flink wat water verbruikt. We hadden in totaal 6 gallons (3,78 ltr) bij ons en daarvan zijn er vijf door ons verbruikt. We vulden regelmatig onze zakflesjes met water bij. Per persoon dus zo’n 3,5 ltr water gedronken.
Dan weer terug naar Las Vegas. Onderweg hebben we nog wat koffie gedronken, waarna we tegen 18.30 uur in een restaurantje aan de rand van Las Vegas hebben gegeten. Daarna nog een fotoshoot gedaan bij het “Welcome to Fabulous Las Vegas” bord aan the Strip. Die foto lukte niet erg vanwege het vele tegenlicht van het bord. Een Aziaat was zo vriendelijk om het zijn professionele fototoestel een foto van ons te maken. Hij zou hem toemailen. Aardige vent, dus.
En dan is het zo maar weer 21.30 uur en schrijven we dit reisverslag. Morgen een nieuw bericht. Groeten uit Fabulous Las Vegas.

• 07 Mei 2015 - 19:09

Harrie En Diana:

Hoi vakantie globe trotters.
    We zijn nu thuis en dus in de gelegenheid om even te reageren.
    Leuke en heeeel herkenbare beelden die je even neer pent!
    Zo te zien genieten jullie er wel van. Nog even afzien en je mag zo weer naar huis! :)
    We lezen jullie verslagen wel maar het gepriegel op een mobieltje weerhoud ons om te reageren.

Als je nog wat leuks wilt zien, ga dan naar "the old faithfull". Schijnt spectaculair te zijn. Moet je zelf maar ff googlenen hoever dat rijden is.

Nog heel veel plezier! Groeten van uit MM

• 07 Mei 2015 - 20:28

Jpals:

Ik had al een.mooistukje aan jullie geschreven maar ineens

was alles weg.Dus nu opnieuw.Een mooi verslag van de Death Valley gelezen en het verdere verslag

natuurlijk.Het viel mij op dat jullie vrjjiveel.l drinken.Dat hadden jullie meegenomen.Is het daar in

Las Vegas nog steeds zo warm?./.Afgelopen dagen hebben wij hier zeer slecht weer gehad.

Zwaar bewolkt heel veel wind ,heel veel regen soms mat onweer en hagelstenen als ping pong ballen

zo dik harde windstoten en gisteren met onweer.In Amersfoort zijn twee jonge meisjes van 20 jaar

door de bliksem getroffen en gedood.Ze schuilden onder een grote boom Wat weer.een verdriet

Bert Rina en kinderen Ik wens jullie het allerbeste Groetjes uit Emmen.