Een dagje Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu Een dagje Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert en Rina Pals - WaarBenJij.nu

Een dagje Las Vegas

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rina

29 April 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag hebben we -na het uitslapen- de stad Las Vegas (en dan met name the Strip) verkend. In de auto reden we heen en terug over the Strip, waarbij we ook een bezoek hebben gebracht aan de van televisie bekende Pawn Shop aan the Strip. Was natuurlijk allemaal veel kleiner dan op de buis, maar toch leuk om daar even rond te struinen. De kopstukken uit de tv-serie waren geen van allen aanwezig, maar het schijnt dat “the old man” iedere dag om 06.30 uur op de zaak aanwezig is. Die was dus nu al weer weg. Terwijl we hierna rustig voortkeutelden in onze limousine keken we onze ogen uit. Alles extreem groot, apart, hard, veel en noem maar op. Nadat we the Strip heen en weer gereden hadden, reden we naar een supermarkt in de buurt om boodschappen te doen. We zijn tenslotte wel Nederlanders en dan hoor je -waar je ook bent- boodschappen te doen. Ook Erik moest natuurlijk onze extra grote auto even uitproberen op de Amerikaanse wegen. Nadat we de boodschappen hadden afgeleverd op een van onze hotelkamers, bekeken we ons hotel. Het zwembad, het restaurant, de wedding chapel; van alles hebben we bekeken. En oh ja, er stonden ook nog een paar gokkasten, waarop mensen hun geluk beproefden. Ook daar hebben we even bij gekeken. Via een van de doorgangen wandelden we zo van het Excalibur hotel naar het Luxor hotel. Ieder hotel heeft wel een onderwerp en het Luxor heeft de Titanic als onderwerp. Hierna nemen we het treintje dat ons van het Luxor naar de Excalibur vervoert. De rest van the Strip tot aan hotel Mirage leggen we te voet af. Tegenover the Mirage ligt namelijk een restaurant van Danny’s, waar we willen eten. Tijdens het eten komt drie keer de vuurshow, “the Volcano” van dit hotel voorbij en we zitten dus eersteklas. Mede gezien het feit dat het restaurant van de begane grond naar de eerste verdieping is verhuisd. Een uitstekende mix van muziek en choreografie maken de show het bekijken meer dan waard. Na het uitgebreide diner wandelen we terug naar het hotel. Onderweg komen we de gekste figuren tegen, waarmee je -tegen betaling natuurlijk- op de foto mag. We zien engeltjes, politieagentes, bunny’s en andere figuranten. Die hebben het allemaal niet gemakkelijk; ze hebben amper geld om te leven, want deze dames (want dat zijn het toevallig allemaal) hebben amper kleren aan. Heel sneu allemaal. Ook zagen we de reincarnatie van Elvis Presley. Deze man kon zingen zonder zijn lippen te bewegen en stond daarbij als een standbeeld stil. Totdat natuurlijk mensen vlak bij hem langs liepen en hij hen plotseling begroette. Dat gaf nogal wisselende, maar leuke reacties van de passanten. De een schrok zich wezenloos, de ander scheen te denken: “wat moet die vent hier…?”. Als we weer terug zijn in het hotel is het 23.15 uur geweest. We hebben het dan ook wel gehad voor vandaag en springen moe in bed. Morgen meer.

• 30 April 2015 - 10:02

Ellen:

Leuk! Wat leuk om te lezen allemaal! En leuke foto's ook! Wij kijken ook altijd naar Pawn Stars. En de namen van de hotels lijken allemaal bekend voor te komen uit series op tv zoals 'Las Vegas'. Lijkt me echt super om dat dan eens in het echt te zien, zoals jullie nu doen. Heel veel plezier nog. Ik zie uit naar het volgende verslag!

• 30 April 2015 - 11:35

Diana:

Tjonge zeg zo te zien hebben jullie lekker weer. Jullie kunnen in ieder geval in de korte broek. Wat is de temp. daar? Leuk hoor die verhalen over Las Vegas met de verschillende hotels. En hebben die dames even geluk dat het warm weer is ivm hun kleding

• 30 April 2015 - 12:35

De Tortelduiven:

Leuke foto van jullie met elkaar....en om het verslag te lezen....We zullen niet elke dag reageren maar we blijven jullie wel volgen.

Have gun!!! Sorry bedoel natuurlijk have FUN!!! Haha